loading...
ندای حق
سعید بازدید : 46 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
گزیده سخنان شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی(ره)


 

هان ای بانوان مسلمان ! ای دختران و خواهران من !

 

هوشیار باشید ! پوشش شما نشانه ی آن است که دیگر حاضر نیستید جاذبه های زنانگی خود را ...

 

چاشنی کارآیی هاو مهارت هایتان کنید تا مردان را خوش آید . می خواهید کرامت و عزت و والایی و ارزشتان در همان ارزش های متعالی انسانی باشد .

 

در کارتان ، کارآیی هایتان ، هزتان ، تقوایتان ، بینش و آگاهیتان ، مهر و انسان دوستی و خدا دوستی تان دیگر اجازه ندهید کسانی قیم مآبانه برای شما دل بسوزانند که چرا آزاد نیستید ، یعنی چرا نمی توانید بدون پوشش خود را در معرض دید این قیم های به ظاهر دلسوز قرار دهید . به آنها بگویید :

 

آزادی راستین من و تو در آن است که روابطمان در جامعه از هر نوع شائبه ی بهره وری های جنسی به دور باشد و پوشش زن عامل موثری است در این جهت ، نمی گویم تنها پوشش کافی است ، پوشش یک عامل است و پوشش زن عامل موثری است و قرآن بر روی آن سخت تکیه دارد ...

 

نگاهت ، آهنگ سخنت ، طرز برخوردت و همه ی اینها باید پاک و متعالی باشد .

 

( در قبل از انقلاب ) ... زنان جامعه ی ما چهار گروه اصلی را تشکیل می دادند :

 

1 . اکثریت زنان ... فارغ از تعهدات مبارزه و غالباً بی خبر و ناآگاه از عمق مسائل اجتماعی که به زندگی سنتی در خانه و بیرون خانه سرگرم بودند .

 

2 . معدودی از زنان قهرمان با ایمان ، آگاه و متعهد که در میدان مبارزه ، پرتوان و پرخروش و شکیبا حضور داشتند و سازنده بودند ، خود را می ساختند و محیط را . این زنان با ایمان مبارز ، به پاکی ، صداقت ، کوشش ، کرامت * در اسلام ، عفت و حتی در بسیاری از موارد به وظایف خانوادگی سخت پایبند بودند و نقش خود را در مبارزه با این تعهدات پربار زن مسلمان می آمیختند .

 

3 . اقلیتی دیگر که به این تعهدات یاد شده پایبند نبوده ، بی بند و بار و فارغ از این تعهدات ، اما به مبارزه علاقه داشتند و در صحنه ی مبارزه حضور فعال داشتند . مبارزه ای بر محور آرمان های دیگر ، آزادی خواهی لیبرالیستی یا پیکار مارکیستی و ...

 

4 . اقلیتی دیگر که هم بی بند و بار و بی اعتنا به تعهدات زن مسلمان و هم بی بهره از آگاهی های اجتماعی که بتواند مسئولیت آنها را در رابطه با مبارزه ، ظلم و باطل به آنها بشناساند درست زن مصرفی ، زن در شکل یک کالای جنسی ، زن در نقش یک عروسک خوش آب و رنگ ، زن در نقش یک عامل فزاینده ی مصرف که با تنوع خواهی ، تفنن دوستی و تجمل طلبی اش همواره در پی آن بود که همسرش و یا خودش و یا هر دو از هر راه که باشد پول بیشتری به دست آورند و با مصرف بیشتر ، زندگی پرآب و رنگ تری برای خود فراهم سازند ، خانه ی بهتر و بزرگ تر ، لوازم خانه ی لوکس تر ، ماشین سواری آخرین مدل ، مسافرت های داخلی و خارجی پرخرج ، میهمانی های پراز اسراف و غالباً همراه با فساد ، فخر فروشی به زیور و طلا و جواهر و آرایش های دیگر ... این ها آرمان های این گروه از زنان ما بود و چه بسا ، شکل آرایش و ریخت و قواره ی ستاره های سکسی جهان ، مدل زندگی آن ها .

 

زن امروز بخش عظیمی از اکثریت گروه یک ، در پرتو انقلاب اسلامی ما به میدان پیکار با باطل ، ستم و فساد همراه با پایبندی به تعهدات اخلاقی و پوشش زن مسلمان با آرمان های متعالی ، بی اعتنا به جاذبه های مبتذل مادی و دلبسته به رشد تعالی معنوی و فرهنگی و اجتماعی ، پرنیرو ، پرتوان ، پرمقاومت ، مبارزی آشنا در انواع مختلفش : در بسیج در پی آشنایی با کاربرد تکنیک و تاکتیک ، در کلاس های ایدئولوژیک در پی شناختن بهتر مکتب ، در نهضت سواد آموزی در پی خدمت به هم نوع و هم کیش هستند و در حقیقت امروز خود را در این خط می یابیم که گروه دوم اکثریت قاطع زنان ما را تشکیل             می دهند و گروه اول به صورت اقلیتی در کنار دو اقلیت 3 و 4 در آیند و من افق را بر روی دختران و زنان قهرمان ، باز و روشن می یابم و به توفیق این خواهران و زنان پرتلاش امید بسته ام ، اینها مادرانی شایسته ، همسرانی شایسته و قهرمانانی شایسته برای جمهوری اسلامی ما هستند و خواهند بود .

 

زنان ما در شدت بخشیدن به حماسه ی انقلاب نقش موثر و سازنده ای داشته اند ، هیچ کس فراموش نمی کند شرکت این قهرمانان را در راهپیمایی های پرشکوه مان ، در درگیری های مسلحانه مان ، امروز در سپاه پاسداران انقلابمان ، در بسیج ، نهضت سوادآموزی ، دانشگاه ، مدارس ، جهاد سازندگی ، نهادها و سنگرهای دیگرمان و ...

 

حال کسانی که پوشش زنان ما را و نقش آن را و معنی والای آن را تحریف می کنند و آن را به صورت بندی بر پای زن و بر ضد آزادی او معرفی می نمایند یا به راستی هوس کیشانی ناآگاهند و یا هوی پرستانی آگاه ، که آگاهانه می کوشند تا رابطه ی زن و مرد در خدمت هوی و هوس آن دو باشند . راستی اگر قرار است بانویی در خدمت پزشکی ، آموزشی ، مخابرات و یا خدمات سودمند دیگر باشد و به راستی اگر قرار است این کارآیی و مهارت و فن در خدمت جامعه قرارگیرد چرا این بانوی فعال دارای پوشش اسلامی نباشد ؟ ... آیا کارشان مورد نظر است ؟ یا چشم اندازی و طنازی آن ها ؟

 

پس پوششی که اسلام برای بانوی مسلمان می خواهد بیش از هر چیز در جهت نگهبانی از عزت و کرامت زن و عزت و کرامت جامعه به صورت یک کل است ...

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 117
  • باردید دیروز : 63
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 200
  • بازدید ماه : 321
  • بازدید سال : 1,121
  • بازدید کلی : 47,304